Waai- en werkweekend


  • We (E. en de kinderen) zijn begonnen met spitten in de toekomstige moestuin. We zouden dat eigenlijk uitbesteden, maar E. had zin in noeste arbeid. Zo geschiedde.
  • Ik heb palen geplaatst voor een uitgebreide compostvoorziening. Hoewel nog niet helemaal compleet – de planken die ik nodig heb, moeten nog van het koeienstalletje worden gesloopt – hebben we de composthoop officieel geopend met een theezakje, een koffiefilter, kippenmest en een heleboel takjes. Het was een plechtige ceremonie. 
  • Bij de lunch aten we een gekookt eitje van eigen kippen. De schillen liggen nu als blinkende juwelen op de composthoop. Waar je al niet blij van kan worden...

  • Rrrrrrtt... pets. De dakpan die vrijdagnacht van het dak waaide, is vervangen.
  • Ik heb het groen uitgeslagen kweekkasje schoongemaakt met heet water en citroen. De algenaanslag verdween als sneeuw voor de zon!
  • I. en ik hebben Lathyrus en superuien gezaaid. De uien kunnen wel een kilo zwaar worden (per stuk!). We gaan de strijd aan met mijn moeder om de grootste ui te kweken. Beste A., wij zijn begonnen!
  • We zijn dit weekend bijna uit onze winterjassen gewaaid, maar toch heb ik het gevoel dat de lente nu echt in aantocht is.

Reacties