2013: eerst ontrommelen

Gelukkig nieuwjaar! Voor de nodige rust en ruimte zijn we dit jaar begonnen met ontrommelen. Het resultaat: een tas vol overbodig geworden speelgoed, boeken en lp's voor de kringloopwinkel, een doos met oude apparaten voor de 'gemeente' en een uitpuilende oudpapierbak. Twijfelgeval: zeven jaargangen Bloem en Blad... Ik sleep ze al jaren met me mee; als ik ze doorblader, zie ik mezelf weer werken op de redactie van dit vakblad. Gewoon wegdoen of bewaren 'voor later'?

Ook onze buitenruimte ontkomt niet aan onze ontrommelingsactie. Afgelopen weekend zijn we begonnen met het slopen van een oud, half vergaan koeienstalletje. Wij hebben zelf de dakplaten verwijderd en afgevoerd. De overgebleven dakconstructie (waaraan een leger houtwormen zich tegoed heeft gedaan) steekt mysterieus af tegen de winterse wolkenlucht. Laat nu het sloopbedrijf maar komen voor het grove werk!

Wil je ontrommelen, maar weet je niet hoe te beginnen? Hier vind je goede tips: Eerste Hulp Bij Ontrommelen.


Zelfs Merlijn en Isabelle, die het liefst de hele kerstvakantie televisie hadden gekeken, kregen de kriebels. Naar buiten: tuinbroek aan en spitten maar. Het resultaat: heel vieze handen en blije snoeten.


In januari begin ik ook altijd met plannen maken voor het komende tuinseizoen. Binnenkort meer hierover.


Reacties

  1. Heerlijk zo het nieuwe jaar beginnen. Ik merk zelf als ik zo in de tuin aan de slag ben dat ik een beetje het wordt snel lente gevoel krijg, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen