Goed begin...


Zondag. Terwijl de sneeuw langzaam wegsmelt en het grijs-bruine kleurenpalet van de winterse moestuin weer tevoorschijn komt, zet ik - samen met zoon Merlijn - de moestuinzadenvoorraad in de juiste zaaivolgorde. Een smal wijnkistje (met tabbladen per maand) is hierbij een handig hulpmiddel. Dit jaar gaat het er geordend aan toe. We beginnen in ieder geval goed...

Het (biologische) pootgoed is inmiddels ook al besteld bij Carel Bouma: plantuien (Sturon) en aardappels (Frieslander). Ik had eerder Raja, maar wilde Frieslander wel eens uitproberen. Frieslander doet het goed op zandgrond en de aardappels zouden erg smakelijk zijn. We gaan het zien. Ik heb geen knoflook besteld, want die is eind vorig jaar al de grond in gegaan. Dat is de tijd om knoflook te planten, hoewel ik ook goede ervaringen heb met planten in het voorjaar. Heb je nog geen knoflook in de moestuin? Het kan dus nog!

Terwijl ik dit schrijf, komt er een slordige V van ganzen overvliegen. Jammer dat ik het geluid niet kan vangen. Dat geeft altijd zo'n blij buitengevoel.






Reacties

  1. .... Ha je begint al mooi vroeg, stiekem wel blij dat de winter gevolgen is....?? Netjes gesorteerd hoor je zaden !
    groetjes van hier, hoop dat de reactie nu lukt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na de jaarwisseling begint het altijd al te kriebelen... Toch vond ik de winterse kou ook heerlijk. Lekker door de sneeuw banjeren, en daarna binnen lekker plannen maken!

      Verwijderen
  2. Nog even wachten en het nieuwe tuinseizoen start (enfin, het nieuwe groeiseizoen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.