Project 'moestuin 2013'

Sinds we op het platteland wonen, hebben we een to-do-lijst waar je u tegen zegt. De vervelendste klussen proberen we systematisch weg te werken, voordat het buitenseizoen echt losbarst. Dan kan ik daarna - met een opgeruimd hoofd - verder met het project 'moestuin 2013', een flinke klus aangezien we de hele zomer uit eigen tuin willen eten. Tegelijkertijd is dit een project waar ik heel veel energie van krijg.


Dit staat voor de komende tijd op het programma:
  1. Onkruid, onkruid en nog eens onkruid wieden.
  2. Bloemen, groente en kruiden voorzaaien in de vensterbank.
  3. Bedden opnieuw uitzetten met touw en paaltjes. Een houten omlijsting zou handig zijn, maar dat stel ik nog even uit. Ter inspiratie: lees verder over verhoogde moestuinbedden.
  4. Paardenmest verspreiden over de bedden die wel wat organische stof kunnen gebruiken, zoals het bed waarin de vruchtgewassen komen te staan.
  5. De koude kas schoonmaken met heet water en citroensap (werkt perfect tegen groene aanslag). En dan snel raapstelen zaaien. Heerlijk!




Reacties

  1. Op de laatste aflevering van gardners world lieten ze ook zien dat ze verhoogde moestuinbedden hebben, naast de vele voordelen ziet het er ook geweldig mooi en gestructureerd uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk lijkt me dat: een mooie, gestructureerde moestuin vol weelderige bloemen en groente. Wie weet komt het er nog eens van!

      Verwijderen
  2. Ja, raapstelen eten! Ik kijk er naar uit. Het eerste bladgroen uit de tuin! Ik had het deze willen uitplanten maar stel het nog maar een weekje uit. Volgende week kunnen we vast weer buiten aan het werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je to-do lijstje! Wij waren gestart maar zijn door de kou gestrand :-) De moestuinbak staat er troosteloos bij. Laat het mooie weer maar komen, want wij zijn er klaar voor. Binnen groeien gelukkig de eerste zaailingen als kool.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ... en na een paar jaar gaat je to-do-lijstje vast vanzelf !
    Goede tip dat van heet water en citroen sap! Heel nuttig.
    Groeten en succes. Volgende week wordt het weer beter..?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik ben ook al flink aant voorzaaien, maar alles weer naar binnen gehaald....eerst die temperatuur omhoog....dan gaan we weer sjouwen met de zaailingen..haha.
    Ik vind het ook best een gepuzzel welke groente/fruit mest moeten, of compost of kalk of wat dan ook, moet daar eens een lijstje voor gaan maken....die gaat op mijn to do lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, via via net deze blog ontdekt. Eentje met moestuinplannen, die moet ik volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.