Moestuinmaandag: overal kleur!

Het duurde even dit jaar, maar de moestuin barst weer van het leven. Ik krijg er zelf ook energie van en ben elk vrij uurtje in de moestuin te vinden.


Aan de rand van het vruchtgewassenbed heeft zich spontaan een papaver gevestigd. Nu de bloem zich heeft ontvouwen, kan ik het niet meer over mijn hart verkrijgen om de plant daar weg te halen. Ik ben dol op deze fel oranje bloem; alsof ze de kleur van haar blaadjes op de kas heeft afgestemd.


Opeens zie ik 'm, de Kleine vos. De vlinderherkenningskaart mag weer uit de kast. Ik vind het altijd erg leuk om samen met de kinderen vlinders op te zoeken en te benoemen.


Van de peulen tot de aardbeien. Overal verschijnen bloemen. Ook in de paksoi, wat niet helemaal de bedoeling is. Weer te vroeg geplant en/of te weinig water gegeven. Als ik het nu eens in mijn tuindagboek noteer, dan hoef ik volgende jaar niet dezelfde fout te maken. Nu maar hopen dat het mooie bloemen worden, waar de bijen nog wat aan hebben.


Kijk voor meer Moestuinmaandagnieuws op Hollandse klei.

Follow my blog with Bloglovin


Reacties

  1. Wat heerlijk he wanneer de natuur opeens opbloeit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die paksoy bloeit sinds vanochtend ook bij mij; je mag hem pas na half juli zaaien i.v.m. 'doorschieten'.... Toch at ik er al heeeerlijk van!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Petra, ja prachtig die papavers he, ik vind het zo'n bijzondere bloemen. Haha bij mij schiet ook altijd vanalles door...de sla, de snijbiet...heb overal bloem in :) ach ja...
    groetjess

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, die papaver! Jammer van die paksoi, maar misschien kun je uit die bloemen weer zaadjes voor volgend jaar winnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je weer prachtige foto's, dankjewel voor het meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie combi: die grote kleurige papaver en het subtiele vlindervlekje op de andere foto. Bloeien peulen paar? Prachtig! Paars wilde ik typen ;). Ik laat ook doorschieten voor de bijen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de peulen ook prachtig. Zou ze bijna gaan plukken, maar daarvoor heb ik Lathyrus gezaaid. Die groeien als kool met dit mooie weer.

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.