Moestuinmaandag gonst & bromt

Het gonst, bromt en zoemt op deze vroege moestuinmaandagmorgen. En dan moeten de vlinders nog komen! Voor de liefhebber: op 2, 3 en 4 augustus kun je vlinders tellen voor de landelijke tuinvlindertelling. Merlijn hoorde het bij Vroege Vogels op de radio en zei meteen: wij doen mee!







Bij de laatste foto: deze distels staan op een onhandige plek vlak naast de moestuin. Ik wilde ze eigenlijk weghalen, maar ik telde vanmorgen rond de 20 bijen en hommels op de bloemen. Tja, toch maar laten staan?

Moestuinmaandag is een initiatief van Hollandse Klei. Kijk op haar site voor meer moestuinverhalen.

Reacties

  1. Leuk, al die beestjes. Ik zou die distels ook laten staan ;-) (maar misschien wel in de gaten houden dat je ze weghaalt voor ze zaad gaan verspreiden)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Misschien ga ik ook wel meedoen met die vlindertelling.... de vlinderstruiken zijn sinds een paar dagen in bloei en het is me toch druk met vlinders!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk he, al die vlinders. Ik word er zo blij van. En ik zie er steeds meer - ook al woon ik op het platteland, waar vlinders het moeilijk hebben. Misschien is onze tuin een toevluchtsoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laten staan die Echinops ritro. VOlgend jaar verplaatsen ;-)
    Er zijn dit jaar vrij veel vlinders door het natte voorjaar (goed groeiende waardplanten) en de hete zomer (veel nectar + vlinders leven ten dele op zonne-energie)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.