Gegons, gepiep en gezoem

Als ik de maishakselaars hoor, weet ik dat het herfst is. Drie jaar na onze verhuizing van stad naar platteland, kan ik de meeste buitengeluiden wel plaatsen. Ook vanmorgen begon de dag weer met het gegons, gepiep en gezoem van maishakselaars, afgewisseld met het donkere geluid van langsrazende tractors met zware aanhangers. Zo ver ik kan zien, is de mais nu van het land af - en kan er zaterdag lekker over de velden gecrost worden (een heel ander geluid, maar daarover later meer).


Nog even wat teksten afronden voor Mooie Verhalen en dan lekker naar buiten! Genieten van de herfstzon die de natuur in vuur en vlam zet.


Reacties

  1. 't Was vandaag gewoon een dag om buiten te genieten, wat ik dan ook gedaan heb (had net vandaag een dagje vrij :-p

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.