Echt herfst!


Zaterdag heb ik nog even flink geprofiteerd van de zon - niet in de moestuin, maar op een terras in Arnhem... En nu is het herfst en dat voelt ook weer goed.

Daarom hou ik van de herfst:

  1. De 'muur' van mais maakt weer plaats voor een weids uitzicht. En dan vindt ook dochter Isabelle super (ze sprong van haar fiets en rende richting het veld naast ons huis, waar het mais op dat moment in de hakselaar verdween).
  2. Het zomerse groen om ons heen verkleurt naar geel, oranje, rood en bruin. Dat blijf ik mooi vinden, elk jaar weer.
  3. Ik kan de houtkachel weer eens flink opstoken. Hout genoeg!
  4. Zolang het niet vriest, kan ik nog volop oogsten (en Dahlia's plukken) uit de moestuin...
  5. ...en alvast plannen maken voor het nieuwe moestuinseizoen. Heerlijk!

Wat maakt de herfst voor jou de moeite waard?

Reacties

  1. Ja, vandaag is het hier ook herfstig. Ook weer leuk, ik hou van alle seizoenen op z'n tijd.
    Ik hou vooral van de herfst om de geur van aarde en planten die vergaan, de laaghangende mist 's morgens (liever niet in de auto), eindelijk de houtkachel weer stoken (in de lente ben ik blij als het niet meer hoeft), binnen alles weer eens gezellig te maken (breng normaal gesproken heel veel tijd buiten door) en natuurlijk plannen maken voor veranderingetjes in de tuin en het uitzoeken van nieuwe zaden.
    Veel plezier deze week!
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je Dahlia's in de tuin? Geweldig mooie bloemen vind ik dat. Herfst is een mooi seizoen. Onstuimig en kleurrijk. Geniet er maar fijn van :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.