Grondwerk in uitvoering


Een kleine graafmachinetje had ik in gedachten, maar er kwam een groot geel monster ons erf op rijden. Via het weiland kwam er nog een enorme tractor met zand achteraan, diepe sporen in het gras achterlatend. Wie nu denkt, dat we we ons Achterhoekse landgoed geheel laten bestraten... Dat valt mee: alleen twee parkeerplaatsen naast de werkruimte. Verder worden alle klinkers om het huis weer strak in het gelid gelegd.


Zelf beperken we ons tot het fijne grondwerk in de moestuin: Dahlia's rooien (om ze op een vorstvrije plek te laten overwinteren). Het blijft bijzonder dat er uit zulke onooglijke knollen, van die prachtige bloemen groeien. Het is even werk om ze te rooien, maar ik heb het er graag voor over. Vanaf de zomer tot diep in het najaar pluk ik er boeketten van.

Dit jaar heb ik de knollen maar eens gelabeld, want ik hou ze niet meer uit elkaar. Het aantal soorten neemt gestaag toe. Ik denk dat ik er volgend jaar een mooi gestreept exemplaar bij koop. Iemand tips?



Reacties

  1. Ja prachtig die Dahlias, ik heb nu verschillende knollen van mijn collega tuinders gekregen, dus ben heel benieuwd volgend jaar....allemaal grootbloemig, die vind ik het mooist. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om volgend jaar te ontdekken welke kleuren je hebt gekregen!

      Verwijderen
  2. Jeetje wat een machine! Trilde het huis er nog van?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De glazen weckpotten/vazen in het raamkozijn stonden tegen elkaar aan te tingelen. Het is nu gelukkig weer stil!

      Verwijderen
  3. Hé, de dahlia's heb ik ook net gerooid ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha hadden ze niet kleiner ?? Nou ja als het maar goed gekomen is. Helaas zijn bijna al mijn dahlia's verrot door het langdurige natte weer in mei. Ik begin weer overnieuw.... De jouwe zijn mooi !! Succes met het straaten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een reactie achterlaat! Soms is dat lastig, extra leuk als je de moeite neemt. Je kunt me ook volgen op Instagram: @tuinwaarts.